سخن یار
1398/6/28 پنجشنبه
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از موکب داران عراقی:
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از موکب داران عراقی:

.

1-از صمیم قلب، خودم و از طرف ملّت بزرگ ایران تشکّر میکنم، هم از شما موکب‌داران که در ایّام اربعین کرامت را و رحمت و مودّت را به منتهادرجه رسانده‌اید، هم از همه‌ی ملّت بزرگ عراق و هم از مسئولین در دولت عراق که امنیّت را و فضا را و زمینه را فراهم کرده‌اند، هم بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت را، فضای برادری بین آحاد مردم و بین دو ملّت را فراهم کرده‌اند.

2-راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد. چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شده است/ منطق حسین‌بن‌علی‌ (علیهما ‌السّلام)، منطق دفاع از حق است، منطق ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است. پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است؛ حرکت عظیم اربعین این پیام را در دنیا منتشر میکنداین حرکت باید  تقویت بشود. این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد میجوشد.

3-امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدّن اسلامی نوین باشد ایجاد تمدّن عظیم اسلامی، هدف نهایی ما است/ اگر ظرفیّتهای کشورهای اسلامی مجتمع بشود،اگر ایران وعراق و دیگر منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا به هم برسند واین دستها در هم گره بشودآن وقت امّت اسلامی ،تمدن اسلامی را به جوامع دنیا نشان خواهد داد /راهپیمایی اربعین میتواند یک وسیله برای تحقق این هدف باشد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر