سخن یار
1398/3/11 شنبه
رهبر انقلاب در دیدار اساتید:
رهبر انقلاب در دیدار اساتید:

.

رهبر انقلاب در دیدار اساتید :آمریکاییها «فشار»برایشان راهبرد است ؛یک تاکتیک هم دارند به اسم مذاکره /فشار می آورند تاطرف خسته شود وبعد میگویند حالا مذاکره کنیم .این مذاکره مکمل فشار است وبرای آن است که محصول فشارها نقد شود/راه مقابله هم این است که طرف مقابلشان ،از ابزار فشار خود استفاده کند تا فشار را کم کند .اما اگر فریب دعوت به مذاکره را بخورد وبگوید پس احتیاجی به استفاده از اهر مهای فشار من نیست،آنوقت لغزیده ورفته واین یعنی باخت قطعی.

2- تنها راه ما این است که در مقابل فشارهای آمریکا از ابزارهای فشاری که داریم استفاده کنیم این ابزارها هم بر خلاف تبلیغ آنها نظامی نیست .البته لازم باشد از اهرم نظامی هم استفاده میکنیم – ولی همین کاری که شورای امنیت ملی کرد،کار درستی بود/وقتی شما ابزارفشارتان استفاده نکردید،اوخیالش راحت میشود وفشار را کش میدهد /فعلا مصوبه شورای امنیت ملی اجرا میشود وبعد اگر مقتضی شد از اهرم های بعدی استفاده خواهیم کرد. توقف در این حد معنی ندارد.

3-امسال راهپیمایی روز قدس مهمتر است بخاطراین کارهای خیانت بازی که بعضی از دنباله آمریکا در منطقه انجام میدهند برای جا انداختن معامله قرن؛که البته جانخواهد افتاد وهرگز تحقق پیدا نخواهد کرد وحتمادراین قضیه هم شکست خواهند خورد ،منتها فرقش با گذشته ها این است که حالا صریحا میگویند میخواهیم مسئله فلسطین رااز مسائل مطرح دنیا حذف کنیم ؛ البته چنین کاری نخواهند توانست وناکام خواهند ماند.

4-تمجید بحق واحساس سرافرازی دانشگاه بمعنی آن نیست که به این حد از پیشرفت قانعیم و دانشگاه کنونی عیب ونقص ندارد .نه ،ما هنوز عقبیم .مادر جای شایسته خود در میدان علم نیستیم و در گام دوم ،باید به نقطه اوج برسیم .کشور ما از لحاظ علمی پیشرفت نمیخواهد ،جهش میخواهد واین کاملا ممکن است،البته پررنج هست،لکن رنج شیرین.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر