برگزیده ها
1402/9/1 چهارشنبه
تشریح دستاوردهای دانشگاه پیام نور در حوزه نشر کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی
دریافت مجوز نشر دیجیتال از وزارت ارشاد / بازنگری بیش از 100 کتاب درسی با مخاطب دو میلیونی

.

به مناسبت روز  کتاب و گرامیداشت هفته کتابخوانی، دستاوردهای دانشگاه پیام نور طی دو سال گذشته در حوزه نشر کتاب را تشریح نمودند.

تحقق شعار "هر دانشجو، هر کتاب، هر کجا" در دانشگاه پیام نور
به گزارش روابط عمومی دکتر ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور ضمن تبریک این هفته بر نقش و جایگاه کتاب در عرصه فرهنگ عمومی و ارتقا دانش تاکید و اظهار داشت: اکنون هدف "هر دانشجو، هر کتاب، هر کجا" در دانشگاه پیام نور محقق گردیده و برای اولین بار طی سال‌های اخیر، هیچ کمبودی در کتاب های درسی مورد نیاز دانشجویان وجود نداشته و 100 درصد کتاب های چاپ پیام نور، قبل از شهریور سال جاری به چاپ رسیده و در دسترس دانشجویان قرار گرفته بطوریکه در شهریور سال جاری رشد 75 درصدی در تعداد کتاب های به چاپ رسیده نسبت به شهریور 1401 و رشد 2.5 برابری نسبت به شهریور 1400 محقق شده است.

استفاده از کاغذ ایرانی برای چاپ کتاب/ کتاب های دانشگاه پیام نور ارزانترین کتاب های دانشگاهی کشور 
رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از محصولات داخلی، در سال جاری برای چاپ تمامی 250 هزار جلد کتاب درسی منتشره در دانشگاه، از کاغذ ایرانی استفاده شده که علاوه بر کاهش نیاز کشور به واردات، باعث کاهش قیمت تمام شده کتاب های پیام نور گردیده به طوریکه اکنون، کتاب های این دانشگاه، ارزانترین کتاب های دانشگاهی کشور است.

بازنگری بیش از 100 کتاب درسی پرمخاطب و تدوین حدود 100 منبع درسی جدید
وی یکی دیگر از برنامه های مهم دانشگاه در نشر کتاب های درسی را بازنگری کتاب های درسی فعلی و تدوین کتاب های جدید برشمرده و تصریح کرد: به دلیل اهمیت بروزرسانی کتاب های درسی و تدوین منابع درسی جدید، طی برنامه ریزی های صورت گرفته در دانشگاه، در مرحله اول، بازنگری بیش از 100 کتاب درسی با حدود دو میلیون پر مخاطب در سال و تدوین حدود 100 منبع درسی جدید پر مخاطب با حدود یک و نیم میلیون مخاطب در سال در حال اجرا و پیگیری در معاونت پژوهش و فناوری است که تعدادی از آنها در ترم بعدی عرضه خواهد شد و مابقی ان شا ا... برای ترم مهر سال آینده، در دسترس دانشجویان قرار خواهد گرفت.

دریافت مجوز نشر دیجیتال از وزارت ارشاد 
دکتر تقی زاده با تاکید بر برنامه کلان دانشگاه در زمینه توسعه تولید و عرضه محتوای الکترونیکی اظهار داشت: مجوز "نشر دیجیتال" برای دانشگاه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ و بستر انتشار آنها فرآهم شده، و همچنین آیین نامه فعالیت های علمی و تدوین بسته های تشویقی برای اعضا هیات علمی جهت ترغیب اساتید به تولید محتوای الکترونیکی نیز بازنگری می شود. 

اصلاح شیوه نامه محاسبه حق الزحمه تدوین
رئیس دانشگاه پیام نور همچنین تصریح کرد: اصلاح شیوه نامه محاسبه حق الزحمه تدوین، بازنگری و داوری کتاب های دانشگاه نیز از دیگر دستاوردهای دانشگاه می باشد و با مصوبه هیات امنا ابزاری برای افزایش کیفیت کتاب های درسی در دانشگاه خواهد بود.

طراحی و پیاده سازی طرح تحول مرکز انتشارات
وی همچنین اشاره کرد: طراحی و پیاده سازی "طرح تحول مرکز انتشارات" دانشگاه که طی مدت زمان دو سال گذشته حدود 70 درصد پیشرفت داشته با جدیت، در معاونت پژوهش و فناوری در حال پیگیری است تا طی یکسال آتی، تمام اهداف تعیین شده محقق می گردد.

ایشان در پایان، ضمن دعوت از تمامی اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه به افزایش مطالعات درسی و غیر درسی، اظهار امیدواری کردند که شاهد رشد سرانه مطالعه در کشور باشیم.
لازم به ذکر است، دانشگاه پیام نور، به عنوان تنها دانشگاهی در کشور است که دارای چاپخانه بوده و تمامی کتاب های درسی مورد نیاز دانشجویان، توسط خود دانشگاه به چاپ می رسد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر